Amerikaanse Vlag

Amerikaanse Vlag

donderdag 15 juli 2010

Plaats 2. Yosemite National Park

Om de beste route te bepalen is Google Maps een enorm handige tool. Ook vergelijkingen met andere rondreizen die mensen al hebben gemaakt of die aangeboden worden door touroperators, geven een goed inzicht in de mogelijke routes.

De tweede plek/plaats die we gaan bezoeken tijdens deze rondreis is ''Yosemite National Park''. Volgens mensen die ik heb gesproken en foto's die ik heb gezien moet dit echt een fantastisch mooi park zijn. Maar dan weer de belangrijke vragen; Wat wil ik zien en hoelang heb ik daarvoor nodig? Eerst even een kleine opsomming van wat er allemaal te zien en te doen valt;

  • Rafting is een mogelijkheid. Je schijnt hierdoor veel van het park te kunnen zien in relatief korte tijd.
  • Hiking / wandelen. Voor de echte sportievelingen onder ons. Kan prima in combinatie met kamperen.
  • Fietsen. Er ligt een fietspad van 12 mijl met slechts minimale stijgingen en dalingen. Dit fietspad leidt je langs schilderachtige plekjes.
  • Paardrijden. Er zijn 3 paardenstallen door het hele park. Je kunt tochten maken van 2 uur, 4 uur of een hele dag. Ook deze tochten leiden je langs schitterende plekken.
Verder is er nog de mogelijkheid tot klimmen, golfen en zwemmen en kun je een reis door het park maken met de bus. Kortom; meer dan voldoende te doen.

Eigenlijk verwachten we hier zeker twee dagen nodig te hebben om de leukste dingen te kunnen doen en de mooiste dingen te kunnen zien. Zelf zijn we gemiddeld actief en behoren rafting, fietsen en paardrijden tot de mogelijkheden. Met deze 2 dagen ''Yosemite National Park'' erbij, zijn de eerste 5 dagen van deze vakantie gepland.

Link: http://www.yosemitepark.com/

1 opmerking:

  1. Mijn laatste reactie werd niet geplaatst...wist ook niet meer wat ik allemaal gebrabbeld heb hier hahaha! Maar ik probeer het nog es een keer! :D
    -----------------

    Wij kwamen vanuit heet-woestijn-Las Vegas en we reden de gehele dag vanuit Death Valley richting Yosemite. Het was extreeeeem koud vergeleken met de hete woestijn aangezien je ineens stukken hoger zit. De sneeuw zat op de toppen. Moment dat we uit de auto stapte in Yosemite grepen we meteen naar broek en trui!
    Dit was natuurlijk voor ons Oktober, dus voor jullie is dat denk ik geen probleem, vooral omdat San Fransisco ook koeler is dan Vegas!

    zie ook; http://road-trip.nl/Roadtrip2006_4.htm

    BeantwoordenVerwijderen